مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 17 دی 1402 ساعت 10:052024-01-07سياسي

واکنش فعالان فرهنگی-سیاسی تاجیک به حادثه تروریستی کرمان| ایران؛ چشم دشمنت کور باد


جمعی از شخصیت های اجتماعی، علمی و فرهنگی تاجیکستان در پی وقوع اقدام تروریستی در شهر کرمان، ضمن محکوم کردن این عمل ننگین با مردم ایران ابراز همدردی کردند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، جمعی از شخصیت های اجتماعی، علمی و فرهنگی تاجیکستان در پی وقوع اقدام تروریستی در گلزار شهدای کرمان در صفحات شخصی خود در شبکه های اجتماعی این عمل ننگین را محکوم و با مردم هم زبان و هم فرهنگ ایران ابراز همدردی کردند.

رستم وهاب زاده شاعر سرشناس تاجیک با انتشار پیامی نوشت: حادثه خونین تروریستی که در کرمان اتفاق افتاد باعث اندوه عمیق تمامی جامعه تاجیکستان شد.

در رسانه های تاجیکستان، فضای مجازی و شبکه های اجتماعی پیام های مملو از اندوه و حسرت نسبت به کشته و زخمی شدن برادران و خواهران همزبان و هم آیین  و خشم و انزجار از کردار وحشیانه عاملان این حادثه، پیاپی منتشر می شود.

این رخداد در حالی اتفاق افتاده که در این سالها روابط دوستانه کشورهای همزبان و همخون و برادر ایران و تاجیکستان به عالی ترین نقطه ارتقای خود رسیده و اراده قاطع رهبران عالی سیاسی دو کشور نیز پیوسته بر حفظ و گسترش روابط حسنه بوده است.

با اطمینان کامل می توان گفت که در این راستا نیز کشورهای ما با اتکا به ظرفیت ها و تجارب غنی خود به تشنج زدایی و از میان بردن عوامل و اسباب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

واکنش فعالان فرهنگی-سیاسی تاجیک به حادثه تروریستی کرمان| ایران؛ چشم دشمنت کور باد

واکنش فعالان فرهنگی-سیاسی تاجیک به حادثه تروریستی کرمان| ایران؛ چشم دشمنت کور باد